vibratör   vibratör   izmir sex shop   izmir sex shop    sex shop   saç bakım   jartiyer takımı   sex shop   işitme cihazı

Bakü geceleri bir başka güzel

Doruk Gazetesi Sahibi Fatoş Tekbaş Gürcistan ve Azerbeycan’a gitti, gördülerini Doruk okurları için yazdı;
Bu haber 2018-03-01 18:57:52 eklenmiş ve 320 kez görüntülenmiştir.

Burada biraz oyalanıyoruz.

Ferid bey burayı beğenmeme çok sevindi.

***

Oradan çıkıp tekrar başka bir kaleye götürdü. Burada özellikle başka bir müze yapılmış, atıklardan sanatsal ürünler çıkarmışlar, diğer bir taraf ise, açık hava müzesi gibi, şahane yerler…

Etkileniyorum, geziyorum…

Gezimiz tam 4 saat sürdü, dönüşte yağmura yakalandık.

Beni şehrin tam göbeğine, otele yakın indirdi.

Çok acıkmıştım ve küçük bir restorana girip, Azerbeycana ait pirinç pilavı ve patlıcandan yapılmış güzel bir yemek yedim. Yemek üç manattı.

Otelin yerini karıştırdım, bir saat oteli aramakla geçti, otele dönmek, üzerimi değiştirmek, sıcak çay içmek, evi aramak, kardeşlerimle konuşmak, şahane idi.

Hiçbir şey aramam ama canım mandalina çekti, göremedim… Gördüysemde çok pahalı idi. Türk parası ile 8 lira idi.

İnternette Naim Süleymanoğlu’nun öldüğü haberini okurken, hıçkırıklara boğuldum, annem onu oğlu gibi severdi. Şimdi hepsi hak dünyadalar.

Çektiğim fotoları bilgisayara yükledim, notlarımı aldım, sosyal medyadan olan arkadaşım hayvansever Farid Mansurov’u aradım, nihayet otele geleceğini söyledi. Ama gelemedi. İki defadır beni ekiyordu.  Oysa ben bu şehri görmeye gelmiştim, niye önceliklerim hep hayvanlardı.

Ben internete haberleri yükledim, en çok bu işi yapınca kendimi rahat hissediyordum.

Sabah kalktım, kahvaltımı yaptım.

EN UZUN GECE

Saat gece 9’a doğru geldi. Elinde iki telefon sürekli bir yerleri arayıp duruyordu. Sanki kırk yıldır arkadaşmışız gibi konuşup kaynaştık.

‘Hadi bir ihpar aldım, gidiş şu cana bakalım” dedi.

Hiç düşünmeden üzerimi giyip Farid Mansurov’u takip ettim.  27 yaşında pırıl pırıl bir genç, mühendislik okumuş, ingilizceyi ve Rusçayı ana dili gibi konuşuyor. Türkçeyi çok az biliyor dersem yeridir.

Metro’ya bindik, bir iki istasyon geçtikten sonra indik. Büyük bir cadde üzerinde bir köpek bir köşeye sinmiş, insanlara ürkek bir şekilde bakıyor, hem korkuyor hem kendisine yaklaşana hır gür çıkarıyor, dişlerini gösteriyordu. Belli ki bu hayvanın başıbir insan tarafından hiç okşanmamış. Orada tam iki saat kaldık. Yakalayamadı. Yardımcılarını aradı.

Birlikte Nizami Caddesinin başlangıcı olan Fıskıyeler Meydanı, Azerice Fevvaraler meydanına geldik. Burger kinge girdik.

Sohbetimiz öncelikle canlardı. Çok uzun konuştuk.

Sonra bir dernek başkanı Azer Qarayev’i aradı. Aradığı saatlerde benim için geçti, 23 sularıydı. Farid hem içecek hemde pizza söyledi. Tok olmama rağmen iki dilim yedim. Hava biraz serindi. Neyse Azer bey oğluyla tam iki sonra çıkıp geldi. Biz bu defa başka bir restorana geçtik.  İnsanlar hem konuşuyor hemde akıllı telefonla daha çok vakit geçiriyordu, garibime gitti. Ama çağın getirisi bu ne yazık. Gecenin üçüne kadar, ben yorgun ve bitkindim. Beni dernek başkanı Azer bey otele bıraktı. Ertesi günü sözde Farid’in barınağına gidecektim. Otele döndüğümde sabah saat dörttü. Hiç bu kadar yatağı özlememiştim.

Yine sözümde durup Farid’i aradım, belliki onlar henüz uyanmamışlardı.

Beni sabah baba dostumuz Çimnaz ve Armağan Askerow aradı, illa beni misafir etmek istiyonlardı. Akşama müsait olacağımı söyledim.

Dışarı çıktım, metroya ve trene yakın yer altı çarşısına gittim, çarşıları gezmeyi severim, ama fiyatlar çok kazık. Kendime iki tane inci küpe, bir bana bir de kardeşim Zeynel’e deri cüzdan aldım.

Bakü binaları tıpkı Rusya binaları gibi büyük ve görkemli, arka caddeye geçip otobüse binip Bine Sederek Pazarına gittim. 1 manattı.

Çarşı Bakü’nün güneyine düşüyordu, bir saat sürdü, çevreyi seyrede seyrede gittim.

Çarşı kocamandı, hem şık, hem zarif dükkanlar, hemde Mahmutpaşa gibi dükkanı kalabalık olanlar vardı. Fazla alışveriş yapmadım, fiyatları Türkiye ile karşılaştırtırdım. Onların bir manatı bizden daha değerli ve 1,70 manat bir dolar ediyordu, bizde ise 4 lira…

Çimnaz hanım gile pasta yaptırdım, eli boş gitmek olmazdı.

Kendimede sadece çorap aldım. Bir dürüm söyleyip yedikten sonra tekrar otobüse bindim ve şehre doğru yol aldım.

Hazar denizini adeta delik deşik etmişler, her yerinden petrol çıkarıyorlar. Bakü’de cami çok az.

Bakü’nün doğusunda Hazar Denizi  vardı. Dün de kuzeyine gitmiştim. Akşamda batısına gidecektim. Böylece Bakü’nün her yerini görmüş olacaktım. Şehir gerçekten görsellik açısından şahane bir estekik mimariye sahip, her şey çok temiz, bakımlı, fazlalık yok, gözü yormuyor, heykelleri bile şahane…

ASKEROV'LARDA

Adana’da komşumuz olan, babam sayesinde tanıştığım Azeri aile Bakü’de yaşıyordu, güzel dostluklar kurmuştuk. Beni Çimnaz Hanım arayıp adres istedi. Bir saat sonrada Armağan bey taksi ile gelip beni alıp evlerine götürdü.

Onlar şehrin batı yakasında oturuyorlardı. Arabayı durdurup fotoğraf çekmemi sağladı. Burada Eilhan Aliyev’in annesininadının verildiği hastane vardı, ev oraya yakındı.

Çimnaz Hanım beni çok sıcak karşıladılar. Çok çeşit yemek yapmıştı. Hepsinden yedirmeye çalıştı. Misafirperverlikleri şahane idi. Çay, kahve, meyve ne varsa hepsinden ikram etti. Yarın benim son günümdü. Doktor olan kızına bir şeyler verdi.

“Götürür müsün” dedi.

“Elbette” dedim.

Banada armağan olarak bir kilo çay almış, mahçup oldum ama ret edemezdim.

***

Armağan bey bana 30-40 yıl öncesinin paralarını gösterdi ve hatıra olarak bir kaç tane verdi.

Sohbet çok iyi geçti, Armağan bey çok entelektüel biri, sürekli okuyor, karı koca ekonomist.. Dünyada neler oluyor bitiyor hepsi hakkında fikri var.

Tekrar bana taksi tuttular, görmediğim kaleyi göstermesini de istedi.

Bakü bulvarının sonunda olan kaleyi nihayet gördüm ama, öyle abartılacak kadar da değildi. Hele Nizami caddesinin ışıklandırılması şahane idi. Allah’tan bu şehri gecede gezmiştim, her yer ışıl ışıldı. Aklımda kimler yoktu ki, babam, annem, Yumoş’um, Ares, ve biricik oğlum Minik…

Duygularım tavan yapmıştı, mısralar gönlümden döküldü.

Kafam karışık

Çık gel dedin,

Bilmem ki senin orada ne vardı

Belki günüm aydınlanır, zilar çalardı eteklerim.

Umut bu ya hiç bitmesin diye…

Yinede sana gelirdim.

Rüzgarın uçurur, güneşin yakar beni…

Sözlerine dikkat et haaa…

Bak kapındayım, küstürme beni..

O halde ne duruyorsun ki…

Tut ellerimden, bırakma beni

Kurduğun masallar diyarına,

Beni de götür, güneşi tut, ayı ser önüme…

Yorma artık beni,

Ne söyleyeceksen söyle…

Bak ıslık çalınıyor taaa uzaklardan…

Sevdanı haykır turnanın kanatlarına...

Bak bahar gelmiş, cemreler düşmüş toprağa.

Yaşar Kemal’in dediği gibi;

O güzel insanlar Atlara binip gittiler…

Aşkın kutsal kitabında…

Bana da yer ayırır mısın.

***

Adresler kayıp, kimisi kayıttan düşmüş, kimisi yaralı

Kimisi de kuşlar misali gökyüzüne kanat çırpmış.

Şarkılarını söyle, masallarını anlat…

Biliyorum ki, aslında bilmiyorum.

Hadi git öteye, rahat bırak beni…

Kafam karışık, çok ama çok karışık…

Hasretim, özlemim, yürek yangınlarım…

Topluyorum, çıkarıyorum, çarpıyorum, bölüyorum olmuyor.

***

Bende sevda defterini kilitlemiş…

Pılısını pırtısını, bohçasını toplamış…

Her gece Mahkeme-i Kübra’yı kuruyor…

Kurşunlar sıkıyor bir o yana, bir bu yana…

Her seferinde ıskalıyor, her seferinde yorgun düşüyorum…

Bırak beni, rahat bırak, düş yakamdan yalnızlık…

Allah aşkına öteye git, bak saçmalıyorum işte…

20.11.2017 Bakü

Yatağıma geçip uzandım.

Otele saat 9 sularında döndüm, yine laptopumu açtım, haberleri girdim, notlarımı aldım, fotoğrafları  dosyalara aktardım. Bilgisayarı şarzını doldurdum, telefon, fotoğraf makinesi hepsini şarzsını tam ettim.

Huzurla yatağıma girdim.

Sabahleyin beni Farid’in yardımcısı Nicat Hüseynov aradı. Bende eşyalarımı toplayıp, lobiye bıraktım, akşama ayrılacağımı söyledim.

Taksiye binip yeniden Mercedana doğru yol aldık, tam bir saat sürdü. Fearid kendi evini barınağa çevirmişti. 100 tane köpek vardı ve hepsi yaralıydı. Biri Pekines’ti, Minik’ime çok benziyordu, içim ezildi. Bu genç çocuk öylesine özverili çalışıyordu ki, aileside destek çıkıyordu. Yanında kendisiyle birlikte 5 kişi çalışıyordu.

Hepsini tedavi ediyorlardı. İki seaat kalıp ayrıldım, şehre gelirken otobüsle geldim.

Bakü’yü çok sevmiştim, görmediğim yer kalmamıştı. Eski şehre yeniden gittim. Fıskıyeler meydanına tekrar gittim, kale etrafını gezdim.

Nizami Caddesi görülmesi gereken en önemli sokaklardan biri, dünya markaları burada, gece ışıklandırılması harika, tiyatro binası da keza öyle… öylede yaptım ve akşam saat 9 sularında trene binip Tiflis’e hareket ettim. Bakü’de her şey çok güzeldi, bana rüya gibi geldi, ama Türkiye’de özlediklerim vardı.

Yolda Bakü çıkışında ışık huzmesini ve devasa bir alev topu gördüm meğerse Ceyhan termik santrali imiş, fotoğrafını çekemedim, ama görmüştüm, gece ayrı bir güzel.

Tren konforlu, yataklı, ve size çay ikram ediyorlar…