|
||
| Adana Büyükşehir Belediyesi’nden Çalışanına Yönelik Şiddete Sert Tepki: "Asla Yalnız Değilsiniz" | ||
| Adana Büyükşehir Belediyesi’nden Çalışanına Yönelik Şiddete Sert Tepki: "Asla Yalnız Değilsiniz" | ||
| ASAYİŞ Haberi | ||
![]() |
||
Adana Büyükşehir Belediyesi, boşanma aşamasındaki eşi tarafından sistematik şekilde takip edilen, dijital şiddete maruz bırakılan ve itibarsızlaştırılmaya çalışılan kadın çalışanı için bir açıklama yayınladı. Belediyeden yapılan açıklamada, "Kadınların iş yaşamındaki varlığını hedef alan bu cinsiyetçi saldırıları kabul etmiyoruz" denildi.Adana Büyükşehir Belediyesi, bünyesinde görevli bir kadın çalışanın boşanma sürecindeki eşi tarafından maruz bırakıldığı baskı ve manipülasyon girişimlerine karşı net bir duruş sergiledi. Belediyeden yapılan yazılı açıklamada, söz konusu saldırıların sadece kişisel bir mesele olmadığı, kadını çalışma yaşamından dışlamayı amaçlayan "sistematik bir şiddet" olduğu vurgulandı. "İş Yaşamında Kadın Var Olduğu İçin Hedef Gösterildi"Belediye, saldırganın belediye aracını takip edip, kadın çalışanın görev anındaki görüntülerini izinsiz çekerek sosyal medyada gerçek dışı ifadelerle servis ettiğini belirtti. Bu durumun hem çalışana hem de kurumsal itibara yönelik bir "itibarsızlaştırma operasyonu" olduğunun altı çizilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Bir kadın çalışanın meslektaşlarıyla ya da yöneticileriyle aynı ortamda bulunmasını hedef alan, bundan ithamlar üretmeye çalışan yaklaşımlar; çalışma yaşamında kadınların varlığını sorgulayan ayrımcı ve cinsiyetçi anlayışların yansımasıdır." "Bu Bir 'Aile Meselesi' Değildir"Açıklamada, kadına yönelik şiddetin "aile meselesi" olarak nitelendirilerek geçiştirilmesine tepki gösterildi. Belediyenin 11 Mart 2022 tarihinde kabul ettiği "Hane İçi Şiddetle Mücadele Politika Belgesi"ne atıfta bulunularak, şiddetin çalışma hayatını doğrudan etkileyen bir sorun olduğu ve kurumun bu konuda taviz vermeyeceği ifade edildi. "Şiddetle Mücadelede Kararlıyız"Belediye yönetimi, çalışanının yanındaki yerini şu sözlerle netleştirdi: "Kadınlara yönelik şiddetin, ısrarlı takibin, dijital şiddetin, itibarsızlaştırma girişimlerinin ve ekonomik şiddetin her türlüsünün karşısındayız. Çalışanlarımızın sağlığını, güvenliğini ve çalışma barışını korumak konusunda hassasiyetimiz en üst düzeydedir." Adana Büyükşehir Belediyesi, açıklamasını "kadınların eşit, güvenli ve şiddetten uzak bir çalışma yaşamına sahip olma hakkını" savunmaya devam edeceklerini belirterek sonlandırdı. |
||
|
||
| Etiketler: Adana, Büyükşehir, Belediyesi’nden, Çalışanına, Yönelik, Şiddete, Sert, Tepki:, "Asla, Yalnız, Değilsiniz", |
|
Bu modül kullanıcı tarafından yönetilir, ister kod girilir ister iframe ile içerik çekilir. Toplamda kullanıcı 5 modül ekleme hakkına sahiptir, bu modül dahil tüm sağdaki modüller manuel olarak sıralanabilir.








